Drogowe zamieszanieCiekawostki i sensacje dotyczące ruchu drogowego w Szczecinie, a także pomocne informacje dla kierowców, polecane warsztaty, myjnie, podjazdy.

Taryfikator mandatów 2017 i nowa akcyza na samochody używane 2017

W temacie nowego taryfikatora mandatów, niewiele zmieniło się od grudnia 2016 roku. Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://fryga.szczecin.pl/index.php/2016/12/28/taryfikator-mandatow-2017-co-sie-zmieni-co-nowego-nowe-przepisy/ najważniejsze zmiany dopiero przed nami. Mowa oczywiście o zmianach w prawie i w przepisach ruchu drogowego, tu jednak będziemy musieli chwilę zaczekać na ogłoszenie ustawy.

WAŻNE! W chwili obecnej, na dzień 3 styczna 2017, nie uległy zmianie: przepisy załącznika (tzw. taryfikatora) do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (Dz. U. z 2013 r. poz. 1624, z późn. zm.) oraz  przepisy załącznika nr 1 (wykaz naruszeń wraz z liczbą odpowiadających im punktów) do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz. U. poz. 488). Obowiązuje stary taryfikator!

W taryfikatorze mandatów 2017 przede wszystkim kilka zmian w przyznawanych punktach, wzrostu kwot mandatów szukać na próżno. Takie zmiany spowodowane są bardzo mocnym opóźnieniem we wdrożeniu CEDiG 2.0, co przesunie się na 2018 rok, a co ma ogromny wpływ na zmiany w prawie.

Nowa akcyza 2017 nie jest jeszcze przesądzona, chociaż warto mieć na uwadze, że w niezmienionej praktycznie formie przechodzi ona własnie proce konsultacyjny, po czym, o ile nic nie stanie na drodze, zostanie uznana za właściwą i słuszną. 23 grudnia została skierowana do dalszej konsultacji, co  sprawdzicie na stronie: http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/agent.xsp?symbol=PROJNOWEUST&NrKadencji=8&Kol=D&Typ=UST

Pod adresem: http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/proces.xsp możemy śledzić przebieg prac nad projektem. Jednym słowem, jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, możemy spodziewać się, że nowa akcyza zacznie obowiązywać od 1 marca.

Czy to dobrze? Jak już pisałem tutaj i tutaj, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Im bardziej będziemy chcieli być eko i trendi, tym większa szansa że zapłacimy mniej niż do tej pory, ale jeśli naszym marzeniem jest 4 litrowe audi z 2003 roku, to krzyż na drogę. Nie bronię żadnej ze stron, bo dużo zależy też od tego co same zmiany w stawkach akcyzy spowodują na rynku nowych samochodów.

I chociaż Konfederacja Lewiatan oraz Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych twierdzi, że zaplanowane zmiany będą pozytywne i pozwolą m.in. na ograniczenie możliwości zaniżania wartości celnej samochodów  oraz wpłyną na stan środowiska (pozytywnie) a także na stan techniczny pojazdów, które codziennie poruszają się po naszych drogach, to w sieci nie cichną głosy niezadowolonych kierowców. Dlaczego? Bo kto to widział żeby za 20 letnie trupy płacić kilkanaście tysięcy akcyzy. Z drugiej strony, łatwiej zrozumieć przedsiębiorców, dla których zmiany w akcyzie oznaczają też smutne kwestie związane z wyborem silnika dla swojej floty i ogromnymi  różnicami w kwocie podatku, pomimo niewielkiej różnicy w pojemności silnika. No cóż, pozostaje nam czekać na ostateczny wynik .

Facebook Comments

RelatedPost

No votes yet.
Please wait...

Tags: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *